In een 24-uurs economie waarin de klant mondig is en klanttevredenheid het succes van de organisatie bepaalt, draagt de afdeling klantcontact een grote verantwoordelijkheid. Goed workforce management is hierbij essentieel voor de optimale inzet van agents met een hoge servicegraad. Vlirdens biedt hiervoor de WFM software voor klantcontact Calabrio Teleopti WFM. Volgens het onderzoek “Workforce Optimization Product and Market Report 2020/2021”, van DMG Consulting LLC de meest effectieve software binnen klantcontact. (download hier het rapport). Een gebruiksvriendelijke oplossing met veel visuele elementen die de gebruiker loodsen door het WFM proces.

Workforce management uitdagingen binnen contact centers

Workforce management binnen klantcontact kent specifieke uitdagingen, anders dan andere omgevingen. Deze uitdagingen zijn in te delen in 5 categorieën:

  1. Customer satisfaction
  2. Employer engagement
  3. Operational efficiency
  4. Continuous innovation
  5. Performance measuring

Calabrio Teleopti WFM Software

Workforce management gaat om mensen, processen en technologie. Vlirdens zorgt voor het fundament van deze drie componenten en het brengen van de organisatie naar een hoger WFM volwassenheidsniveau.

Vlirdens heeft veel ervaring met de courante WFM software oplossingen. Om te excelleren in onze dienstverlening en daarmee het meest optimale WFM resultaat te leveren, heeft Vlirdens software geselecteerd dat het beste past binnen klantcontact omgevingen in Nederland. Vlirdens verkoopt en implementeert hiervoor Calabrio Teleopti WFM en Calabrio One.

Calabrio Teleopti WFM. Wat bieden we?

Calabrio Teleopti WFM biedt in de cloud alle functionaliteit voor de 5 uitdagingen. Een kleine greep hieruit:

  • Oplossing volledig in de cloud met automatisch updates en upgrades met nieuwe features
  • 360 graden kijk op agent performance / customer sentiment
  • Geautomatiseerde intelligente planning waarmee de tool alle mogelijke activiteiten kan inplannen zoals inbound telefonie, email, chat, webcare, backoffice
  • gebaseerd op een forecast of ingestelde heads per interval.
  • Adherence monitoring
  • Multi channel forecasting
  • Multi skill scheduling
  • Uitwisselen van diensten
  • Capaciteitsplanning en budgettering om lange termijn scenario`s te maken en onderbezetting/overbezetting te bewaken
  • Vakantieplanner
  • Competence manager
  • Connectoren met CC/CX, CRM, HR, QM
  • Outbound manager
  • Vergroten medewerkertevredenheid door het inzien van roosters, pauzes zelf plannen, beschikbaarheid en voorkeuren doorgeven, verlof aanvragen, ruilingen doen en overtime aanvragen. Dit kan via internet of app op android en IOS.
  • Advanced reporting
  • Reporting interface t.b.v. externe reporting tools en datawarehousing
  • Payroll integratie met o.a. gewerkte uren, toeslagen en reiskosten.
  • Configuratie van CAO regels en organisatie specifieke regelingen, indien gewenst zelfs per medewerker
  • Cloud software die elke maand automatisch updates op de tool werking, upgrade op features en nieuwe features ontvangt.

Wat levert het op?

Goed ingerichte software maakt het verschil. Door de op jouw organisatie toegespitste inrichting van Calabrio Teleopti WFM, zorgt Vlirdens voor

  • Betere klantervaring en reputatie
  • Verbeterde efficiency / lage kosten
  • Hogere employee engagement

Implementatie van Calabrio Teleopti WFM voor klantcontact

Vlirdens is een one-stop-shop voor de WFM software voor klantcontact Calabrio. Wij regelen het gebruikersrecht op de software, we richten de software specifiek voor jouw organisatie in en vervolgens voorzien wij in een zorgeloos en optimaal gebruik van de software. De implementatie voeren wij snel en effectief uit, waarbij er ruime aandacht is voor het verandermanagement en het betrekken- en trainen van de gebruikers en het management.

Support Calabrio

Vlirdens is de supportpartner van Calabrio Teleopti WFM in Nederland. Je wordt geholpen door onze Nederlandse servicedesk en consultants. Ook scholing vindt plaats door Nederlandse trainers.

Wel de lusten niet de lasten?

Wil de organisatie of het contact center zich focussen op haar primaire proces? Dan is het uitbesteden van het workforce management een optie. Vlirdens voert dit uit i.c.m. Calabrio software.

Meer weten?

Met de software en onze dienstverlening bieden we teveel om hier op te kunnen sommen. Neem daarom contact met ons op voor een vrijblijvende (online) demonstratie, of download de brochure.

Praktische informatie

Thema's:

Capaciteitsmanagement, Flexibiliteit, Roosteren, WFM Algemeen, Zelfsturing / zelfroosteren

Oplossingen:

Software

Meer weten?

Bart-van-der-Wijst
Naar contactformulier